Logia03 – rok szkolny 2002/2003 – etap - II

Zad. 1. Zdefiniuj procedurę bez parametrów, o nazwie PARKIET, która tworzy na środku ekranu możliwie duży rysunek, taki jak na rysunku poniżej:

Zad. 2. Objaśnienie do treści zadań 2 i 3:

Pionek (żółw) porusza się ruchem konika szachowego po nieskończonej kwadratowej siatce punktów jak na rysunku poniżej:

Pionek, znajdując się w dowolnym punkcie siatki, może zawsze wykonać jeden z ośmiu ruchów. Ruchy te numerujemy i opisujemy następująco:

Każdą drogę żółwia po siatce można zakodować w postaci liczby, w której występują wyłącznie cyfry od 1 do 8 - numery kolejnych ruchów.

Na przykład:

Zdefiniuj procedurę DROGA :kd, która dla danego kodu drogi, narysuje tę drogę na ekranie. Załóż, że punktem startu jest środek ekranu. Siatki kwadratowej nie musisz rysować.

Zad. 3. Zdefiniuj funkcję WSPAK :kd, która dla danego kodu drogi znajduje kod drogi po śladach w przeciwnym kierunku od końca do początku. Poniżej przedstawiamy przykładowe wyniki: