Przykłady zadań

Zadanie 1

Napisz procedurę kwiatek po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu.

Zadanie 2

Napisz procedurę droga po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Droga składa się z 10 elementów. Bok większego kwadratu ma długość 40. Kwadraty są zamalowane losowo na zielony lub czerwony kolor.

Przykłady wywołania procedury droga.

Zadanie 3

Napisz procedurę ośmiościan po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Trójąty zamalowane są losowo wybranym kolorem.

Po wycięciu i sklejeniu tej siatki otrzymasz figurę kosmiczną - ośmiościan (oktaedr).

Zadanie 4

Napisz procedurę dwunastościan po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Pięciokąty zamalowane są losowo wybranym kolorem.

Po wycięciu i sklejeniu tej siatki otrzymasz figurę kosmiczną - dwunastościan (dodekaedr).

Zadanie 5

Napisz procedurę pentagram po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej.

Pentagram to ulubiona figura pitagorejczyków, zwana również gwiazdą pitagorejską.

Zadanie 6

Napisz procedurę krąg po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Rysunek powinien być możliwie duży i znajdować się na środku.

Zadanie 7

Napisz procedurę kręgi po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Rysunek powinien być możliwie duży i znajdować się na środku. Średnica zewnętrznego koła wynosi 300 kroków, a małego kółka jest 5 razy mniejsza.

Zadanie 8

Napisz procedurę o nazwie zapałki :u, która będzie rysowała 20 zapałek (jak poniżej). Parametr :u może przyjmować wartości: 0 (zapałki ułożone łebkiem do dołu) lub 1 (zapałki ułożone łebkiem do góry). Wysokość zapałki wynosi 147 a szerokość 10.

Poniższe rysunki ilustrują wywołanie procedury zapałki :u dla parametru 0 i 1


Zadanie 9

Napisz procedurę kwiat po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Rysunek powinien być możliwie duży i znajdować się na środku.

Zadanie 10

Napisz procedurę o nazwie motyw :n, która będzie rysowała takie rysunki jak poniżej. Parametr :n oznacza liczbę trójkątów znajdujących się na boku kwadratu. Może on przyjmować wartości nieparzyste od 1 do 15. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu Bok kwadratu jest stały dla każdej wartości parametru :n. Przykładowe wywołanie procedury motyw :n z różnymi wartościami parametru.

Zadanie 11

Napisz procedurę gwiazda :n po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Parametr :n jest liczbą kwadratów na ramieniu gwiazdy i przyjmuje wartości od 1 do 6. Rysunek powinien znajdować się na środku ekranu. Przykładowe wywołanie procedury gwiazda :n

Zadanie 12

Napisz procedurę ósemka po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej.

Zadanie 13

Napisz procedurę kwiatek po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Rysunek powinien być możliwie duży.

Zadanie 14

Napisz procedurę wąż :n po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Parametr n oznacza liczbę elementów węża i może przybierać wartości od 1 do 7..

Przykładowe wywołanie procedury wąż dla różnych wartości parametru :n (1, 4, 7)

Zadanie 15

Napisz procedurę plansza po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Plansza składa sięz 25 kwadratów zamalowanych losowo żółtym lub czerwonym kolorem. Rysunek powinien być możliwie duży i znajdować się na środku ekranu.

Zadanie 16

Napisz procedurę lizaki :n, która będzie tworzyła pokazane rysunki. Parametr :n może przybierać wartości od 1 do 10. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu. Kolory zamalowania kół są losowe.

Zadanie 17

Napisz procedurę słonecznik :n, po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Parametr :n może przybierać wartości od 6 do 30 i jest liczbą płatków. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu.

Przykładowe wywołanie procedury słonecznik dla n równego 6, 15, 30

Zadanie 18

Napisz procedurę żyrandol :ile, po wywołaniu której powstanie rysunek jak poniżej. Parametr :ile oznacza ilość lampionów po jednej i drugiej stronie żyrandola i może przyjmować wartość od 1 do 6. Każdy lampion jest zamalowany losowym kolorem. Rysunek powinien znajdować się na środku ekranu.

Przykładowe wywołanie procedury zyrandol dla parametru 1, 3, 5.