Minilogia01 – rok szkolny 2002/2003 – etap - I

Zad. 1. Szachownica jest kwadratem, który składa się z parzystej liczby małych kwadratów. Kwadraty w dolnym lewym i prawym górnym rogu zawsze są zamalowane dowolnie wybranym kolorem. Napisz procedurę SZACH :n, po wywołaniu której będą rysowane takie szachownice. Parametr :n jest liczbą naturalną parzystą (może przyjmować wartości od 2 do 20). Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu. Bok dużego kwadratu powinien być dla każdej wartości parametru :n taki sam, tak jak na rysunkach. Poniżej mamy przykładowe wywołania procedury SZACH z różnymi wartościami parametru :n.

Zad. 2. Napisz procedurę PLASTER, po wywołaniu której będzie rysowany taki fragment plastra miodu, jak na rysunku. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu.

Zad. 3. Ułóż procedury o nazwach ŚLIMAK (lewy rysunek), ŚLIMAKI (prawy rysunek), które rysują na środku ekranu możliwie duże wzory, tak jak na rysunkach.

Zad. 4. Wiatrak składa się z łopat, takich, jak na rysunku obok. Każda łopata ma ramię, o długości dwa razy większej, niż bok kwadratu, który znajduje się na jej końcu. Kwadrat ten ma zamalowane wnętrze losowo wybranym kolorem.

Ułóż procedurę o nazwie WIATRAK :n, która będzie rysowała takie wiatraki. Parametr :n oznacza liczbę łopat jaka będzie rysowana dla wiatraka. Może on się zmieniać w zakresie od 2 do 10. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu. Obok mamy przykładowe wywołania procedury WIATRAK z różnymi wartościami parametru :n: WIATRAK 2, WIATRAK 5 i WIATRAK 10.